söndag 24 februari 2008

Räkningar, ordning och reda

Nu sitter jag här och förbereder räkningarna för denna månad och råkar då ut för det som händer oss någon gång om året.

Det saknas räkningar.

Tack och lov för Excel-arket som håller koll på det mesta i räkningsväg åt oss. Därför kan jag nu se att det saknas räkningar.

Ordning och reda? Jag tycker att vi har ett ok system, men uppenbarligen är det inte vattentätt. Det finns buggar i alla system. Nåja, det är väl bara att fortsätta leta...

1 kommentar:

Anonym sa...

Det där händer mig då och då också, att räkningar som borde finnas inte kan ... ehhh, återfinnas. Jag vill inte gå så långt som att säga att jag inte fått dem, det kan hända att det hamnat i någon av de många "hög med intressanta papper" som jag på ett strukturerat sätt lägger upp här och där i huset ...

Men, jag har också mitt excelblad med budgeten och förra årets betalningar, så jag vet när jag kan förvänta mig elräkningar och telefonräkningar och liknande. Det är räddningen! :-)