onsdag 20 februari 2008

Lön och räkningar

Lönen den här månaden blir lägre än vanligt, men det var ju väntat eftersom det blev en del VAB. Nästa månad blir det ju avdrag för både VAB och sjuk, så den lönen blir nog inte rolig alls. Denna månad blev det några tusenlappar mindre än vanligt.

Bensinräkningen dök också upp i brevlådan och den var ju lägre än vanligt, och det är ju trevligt. Färre parkeringstillfällen och färre mil ger ju snabbt lägre kostnader.

Jag har hittills klarat mig från att köpa några lösnummertidningar den här månaden också. Däremot har jag beställt lite böcker, bla Tradingguiden och Vägen till ekonomisk frihet. Om jag ska våga mig på börsen igen så vill jag vara påläst, så det paketet ser jag fram emot att det dyker upp.

2 kommentarer:

Växla ner sa...

du kommer att få upplyftande läsning i några timmar med Vägen till ekonomisk frihet.

Fru Krona sa...

Vad trevligt, då ser jag fram emot att läsa den :-)