söndag 17 februari 2008

Nu gör jag en Friskare

Efter att ha läst om Per Pennings Friskare, så vill jag ju inte vara sämre (även om jag känner mig mesigare i procent räknat). Mitt saldo var då knappt 2 500:- (det går inte åt så mycket pengar när man är hemma och är sjuk) och jag förde över 1 500:-. Förhoppningsvis kan jag göra en överföring till senare i veckan. Det blev påfyllning på 10 000-kronorskontot. Det är vår snabbuffert och den blev ganska tom i höstas och vi har varit dåliga på att fylla på just den. Vi har också en renoveringskredit som är lite utnyttjad just nu och nästa överföring får nog trilla in på det kontot. Kanske är det bättre att se till att nolla krediten, än att fylla på 10 000-kronorskontot, men jag är kluven som vanligt.

Eftersom torktumlaren är på väg att ge upp, efter 10 svettiga år, så vore det ju fint att kunna betala den kontant utan att behöva sälja av fonder. Jag vet att torktumlaren är dyr i drift, men väl värd att ha när den verkligen behövs.

1 kommentar:

Per Penning sa...

Kul att kunna inspirera. Bra jobbat! :)