fredag 15 februari 2008

Det orangea kuvertet

Idag låg det där i min brevlåda. Det orangea kuvertet. Det där som man alltid lägger åt sidan och som man aldrig kikar närmare på eftersom man aldrig begriper vad som står där.

Snittavgiften i PPM är tydligen 0,31%. Min avgift var 0,32%. Då har jag en fond som har en avgift på 0,64%, vilket naturligtvis är alldeles för högt. Dags att ta tag i och placera om lite i PPM. Jag tror att jag _verkligen_ har tänkt fel från början. Mest pga att jag inte begrep/begriper bättre. Fonderna jag valt har ju faktiskt inte gått särskilt bra på sistone heller, så det finns flera anledningar att börja förvalta mer aktivt.

1 kommentar:

Fembarnsfarsan sa...

Tack för besöket och kommentaren. :)

Ja, de där oranga kuverten är inte alltid så roliga. Jag har förvaltat aktivt sedan 2006, ökade PPM-fondernas värde med närmare 80% under 2007 och förlorade nästan hela den uppgången under första veckan i januari... men det är bara att ta nya tag.