söndag 24 februari 2008

IKEA

Ja, så har då det stora varuhuset med möbler och annat skoj fått sig ett besök av Fru Krona. Det var ett tag sedan jag var där och då är det ju alltid trevligt att gå runt och strosa, kika och inspireras. Särskilt intressant var det ju i köksdelen eftersom vi har något på gång där inom överskådlig framtid.

Stekpannan åkte snabbt ner i kassen. Efter några rundor med tyg och lampor och ljuskoppar och blommor och tavlor och ja, ni vet :-) så passerade jag kassan och fortsatte ut till bilen.

Självklart återstår ju svaret på frågan jag ställde mig igår. Går det att åka till IKEA för att köpa en stekpanna och gå ut genom kassan med bara en stekpanna?

Svaret är "naturligtvis" nej.

Kassen innehöll också en kastrull (som vi eldade upp i somras och som har varit slut sedan dess) samt ett paket med 60-wattslampor (som också är slut).

Huruvida det är ett godkänt resultat eller inte får jag väl låta vara osagt. Jag köpte inget som inte behövdes och med det får jag nog vara nöjd för den här gången.

1 kommentar:

Fembarnsfarsan sa...

Glödlampor??? När det finns pengar att spara? Och miljö?