måndag 18 februari 2008

Försäkringskassan och VAB

Efter ett antal års relation med Försäkringskassan, så borde jag ju ha lärt mig att man ska ha papper på allt. Jag har just suttit och begärt ersättning för VAB för i år och en bit in på förra året. När jag kom till januari, så insåg jag att anmälan för min VAB-period i januari är puts väck. Det innebär 3,5 dagar utan ersättning från Försäkringskassan. Det går att anmäla i efterhand, så jag får väl göra ett försök per telefon. Det trista är att jag _vet_ att jag har anmält, men att jag inte sparade bekräftelsen. Det ska jag göra från och med nu.

Som liten tröst, så borde det trilla in lite sköna kronor på kontot om allt ifrån ett par dagar till några månader. Bristande administration får jag väl skylla på när jag inte har tagit ut dagarna tidigare, men nu ska jag vara ikapp.

1 kommentar:

kontrollerat at gmail dot com sa...

Du lär inte vara värre än mig. Begärde föräldrapenning för 2006 nu i januari.. Bättre sent än aldrig! Fast snart undrar jag om dom svartlistar mig..