måndag 31 december 2007

Januari = fattig?

Hur har ni det nu i januari?

Läste denna artikel http://www.dinapengar.se/Avdelningar/Artikel.aspx?ArticleID=2007%5c12%5c30%5c16203 full med tips om hur man gör för att överleva januari månad. Är det stor skillnad i januari, jämfört med andra månader? Varför är det så? Använder alla decemberlönen för att leva upp under julen? Har alla liksom glömt den där första månaden på året? Den där månaden som har lika många räkningar och utgifter som alla andra månader.

Hur jag har det själv? Jo tack, jag kommer nog att klara mig. Lite pengar gick åt från januarilönen till julfirandet, men inte så mycket att det är kris. Räkningarna är betalda och lite pengar att spara finns det också kvar.

Det som grämer mig mest, är räkningen som skulle varit betald den 19 december och som hann generera 50:- i påminnelseavgift eftersom jag inte betalade den i tid. Sådant kan jag gräma mig över länge.

Ytterligare en sak att skicka vidare till 2008. Ännu bättre struktur och koll, så att inga onödiga påminnelseavgifter dyker upp. Onödigt onödigt onödigt.

Inga kommentarer: