torsdag 27 december 2007

Tillbaka från hysterin

Så kom jag mig ut i reavimlet, tillsammans med vad som kändes som 1 miljon andra människor. Hela butiken var fylld av röda rea-skyltar och allt var till salu utom inredningen (El-Giganten). Parkeringsplatser var det ont om och hysteriska människor var det gott om :-)

Det gick dock hyfsat snabbt in och ut och jag kände mig lättad att jag bara var med som sällskap. Trist som jag var, så hann jag dock stå där en stund och betrakta mina medmänniskor och tänka fula tankar om dyra kreditköp.

Så småningom hamnade jag på ICA för ett inköp av den numera berömda köttfärsen. SEXTIOSJU KRONOR PER KILO?????? Ursäkta att jag skriker, men nu blev jag verkligen på dåligt humör. Ok, den kanske är schysst, men det kan inte vara möjligt att man ska vara tvungen att betala 67 spänn för ett ynka kilo köttfärs. Visst, det var ingen Kvantum eller Maxi, men även på Maxi kostar köttfärsen knappa 60:- per kilo. Det går säkert att komma med hundra argument om varför köttfärsen ska kosta 67:- per kilo och varför jag ska betala det, men just nu sitter jag här och förfasas över det horribla priset och funderar om inte Uppdrag granskning bara var ett sätt för ICA att få butikerna att gå över till den färdigförpackade och dyrare köttfärsen från Västerås. Fast nej, så illa kan det ju inte vara...

Inga kommentarer: