tisdag 25 mars 2008

Deklaration

Kikade på deklarationen idag. Det var ju "trevlig" läsning, eftersom den just nu ger en återbäring på nästan 7 000:- (och det är bara min halva). Vad det slutligen blir är ju svårt att sia om, men jag har nog inte så stora förändringar i år att det gör någon större skillnad.

Det är skönt att få tillbaka pengar, men som jag också har skrivit om tidigare, så känns det ju lite meningslöst att ha pengarna sparade hos Skatteverket, när t o m det "sämsta" räntebärande sparandet ger bättre ränta.

Ytterligare en sak att åtgärda alltså. Fyll i och lämna in ansökan om jämkning. Det är för mycket papper just nu som ska fyllas i och skickas in, att jag säkert kommer att missa det som är viktigast.

Hur det blir återstår väl att se. Det lär väl finnas anledning att återkomma i frågan senare.

2 kommentarer:

Anna sa...

Hur stor skillnad blir det varje månad om du jämkar?

Jag tycker det är ganska roligt att få tillbaka en klumpsumma varje år, men det är nog mycket smartare att jämka.

Anonym sa...

hej!
jag tror oxå jag får tillbaka.
har inte fått mitt än, hoppas det kommer snart.
hellre få tillbaka än betala.