tisdag 25 mars 2008

Tre månader utan att köpa tidningar

Efter att ha spenderat åtskilliga hundralappar (vilket säkert har blivit till tusenlappar vid det här laget) på tidningar, så är det nu slut med det. Ja, jag har fortfarande kvar flera prenumerationer, men jag har valt vilka jag ska förnya och vilka som kommer att bli uppsagda när prenumerationen löper ut.

Lösnummerköpande är det dock slut med. Eller, det har i alla fall varit slut med det i tre månader nu. Inga större problem. Inget större sug. Bara skönt.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Bra jobbat! Ett tips till dig är att ha en "tidningsbytarring", som jag har med släkt och vänner. Då får man många tidningar för inga pengar alls. Det har fungerat bra för oss i flera år nu, och besparingen ska vi inte ens tala om...

New Me sa...

Bra gjort! Själv tycker jag att tidningarna är mest spännande när se står i hyllan i affären - det är sällan de är så roliga som man tror.

Har själv sagt upp prenummerationen på en av mina tidningar - ordande en direktinsättning av samma belopp till mitt sparlonot varje månad istället. Många bäckar små...