torsdag 24 januari 2008

VAB är dyrt

Den här månaden har jag avdrag för VAB med mer än 5 000:- och nästa månad verkar bli ungefär likadan. Det är ju inte så mycket att orda om, för någon måste ju vara hemma när barnen är sjuka, men aj aj aj vad det svider. Jag kan ju inte påstå att jag märkte av skattesänkningen när jag tittade på lönebeskedet.

Nåja, jag ska inte vara otacksam. Jag klarar mig ändå och borde nog hitta några kronor att spara. Nu är jag ju i en "uppsägningsfas", så nu ska vi säga upp Disney Channel också. Vi betalar 39:- i månaden för en kanal som vi kanske tittar på några gånger om året.

Dessutom har jag några till tidningsprenumerationer och en bokklubb att lämna. Det gäller väl bara att inte bränna pengarna utan spara undan dem i stället. Dessutom ska vi lämna in autogiro för trängselskatten (inga fler påminnelser här inte) och för Lovefilm (ja, jag vet, inte helt nödvändigt, men något som vi unnar oss just nu) för då kostar det 20:- mindre per månad. Dessutom ska jag säga upp mitt mobilabonnemang så fort bindningstiden går ut i april.

Många bäckar små...

3 kommentarer:

Life sa...

Ja, verkligen ... många bäckar små. En femtio kronor hit och en tidningsprenumeration dit, det märks jättemycket. Superbra att ta tag i det =)

Trevlig helg!

Per Penning sa...

Ja, VAB är alltid ett svårt avbräck. Vi har en massa sjukdagar i december och januari.. men man får gilla läget.

Anonym sa...

Sätt upp en stående överföring till sparkontot (med datum någon av dagarna runt löning) på det belopp du sparar på tjänsterna du säger upp! Skillnaden i ekonomin blir plus/minus noll men saldot på sparkontot växer sakta men säkert.