torsdag 3 januari 2008

Mobiltelefoni

Dum som jag är, så tecknade jag ett 24-månaders abonnemang hos Telenor för snart två år sedan. Jag "fick" en fin telefon och jag betalar 228:- i månaden. 199:- för telefonin och 29:- för fria SMS. Jag ringer för väldigt liten summa varje månad och skickar kanske 10 SMS (och då nästan bara för att det är "fritt"). Ett litet ord dyker upp i huvudet: looooooooser!!!

I april går mitt abonnemang ut. Antingen blir det ett kontantkort, eller ett "billigt" abonnemang. Det tråkiga är ju att telefonen är trist och tråkig och att det bara är de dyra abonnemangen som "sponsrar" en ny telefon. Undrar varför??? ;-)

Men det är ju alltid trevligt när man kan hitta en onödig kostnad. Det trista är väl att den har varit onödig de senaste 20 månaderna.

Inga kommentarer: