tisdag 22 april 2008

Drygt 2 000:- fattigare

Kylen är full i stället för tom och familjen Krona har blivit 2 000:- fattigare. Jag tror faktiskt inte att jag har handlat för fler kronor i en mataffär förut. Jag höll på att sätta mig. OK, nog för att jag har läst att vissa varor har gått upp med ca 30%, men det låter ju helt hysteriskt.

Nu kan man ju undra i vilken värld fru Krona har varit den senaste tiden? Uppenbarligen inte i matvärlden i alla fall. Vi har ätit ganska mycket ur frysen, så det var ett tag sedan vi storhandlade "på riktigt".

Det första som jag reagerade på var osten. Jag har ett tydligt minne av att Arlas 2,2 kg hushållsost kostade 99:- för inte allt för länge sedan. Nu kostade den 124:-. Allt kött var svindyrt. Ingen större chock iofs, eftersom kött är dyrt, men nog har det blivit mycket dyrare. Tilläggas kan att det mesta av köttet i denna disk, var irländskt.

Så vad ska man göra då? Antingen betalar man och ser glad ut, eller så handlar man kanske på Lidl. Funderar på att ta en tur till City Gross nästa gång. Det kanske gör skillnad. Idag blev jag inte ens inspirerad av ICA Maxi.

Inte konstigt att inflationen rusar när ALLT man behöver har blivit mycket dyrare

Inga kommentarer: