fredag 4 april 2008

Dags att stressa av och ta det lugnt

Jag står med bilnyckeln i handen och stoppar in den i låset. Under några sekunder hinner jag tänka att det är skönt att jag inte har något att bära in till huset idag. I vanliga fall har jag alltid händerna fulla med post, kläder och ryggsäckar. Tanken flyger snabbt iväg och jag inser att det finns både presenter och mat som ska bäras in. Ok, det har varit lite mycket de senaste veckorna, men att man knappt kommer ihåg att bära in maten när man just kommer ifrån affären är väl ändå att ta i.

2 kommentarer:

Per Penning sa...

Jag vet en kvinna som glömde sin son i affären. Dit kanske du har en bit kvar? ;)

Fru Krona sa...

Ja, jag hoppas att jag har en bit kvar tills det händer. Dessutom hoppas jag att det aldrig händer, för nu ska jag stressa av och ta det lugnt :-)