onsdag 16 april 2008

Bilstrategi

Inspirerad av Förmera, så funderar jag på att köra en liknande strategi. Tiden för besiktning är i nära antågande. Bilen är tillräckligt gammal för att inte inbringa någon större förmögenhet till familjen Kronas ekonomi. Därför kör jag den till besiktningen och förväntar mig att få en liten lista med punkter som måste åtgärdas. Därefter blir det reparation om det går att motivera ekonomiskt. Om det sedan går att få den genom besiktningen, så blir det en sparstrategi där målet är att bära kostnaderna för en ny (nyare) bil, vilket också leder till en större kontantinsats.

Vad som händer om jag inte lyckas få bilen genom besiktningen till en rimlig kostnad, förtäljer inte historien denna gång ;-)

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag håller tummarna! Om min bil inte gått igenom, fanns bara alternativet att köpa en nyare, men jag ville inte tänka mer på det just då *s*. Kanske kan man köpa en annan "halvtaskig" bil om det är ekonomiskt, för att spara vidare ... men då sitter man i samma situation igen ganska snart.