tisdag 20 januari 2009

Usel planering kallas det

Usch vad det svider denna månad. Och den är inte slut ännu. Fast pengarna är det. Dessutom har jag tre räkningar som måste betalas idag. Det känns nästan som om vi får börja om från ruta ett med sparkapitalet. Det känns surt att nalla av bufferten även om den kommer att fyllas på om några dagar. Inte kan jag skylla på Försäkringskassan heller, för så länge jag inte lämnar in någon begäran, så kommer de inte att betala ut några pengar till mig.

Historien om det ekonomiska puckot fortsätter ;-)

3 kommentarer:

Spargrisens Mor sa...

Jag har också läst boken, och tycker att den var väldigt lättläst.
10% av nettot får det bli till Mors Spargris i år. Det är mina ambitioner för 2009. Förra året kunde jag bättre.
En Spargris är heller inte så dumt att ha!

Fru Krona sa...

Jag känner verkligen att det vore superbra att kunna sätta undan 10%. Det är ingen omöjlighet, det gäller bara att lyckas "vända" skeppet och komma igång.

/Fru Krona

Anonym sa...

Jag har nog lite andra förutsättningar än andra och sparar 65% av min lön varje månad. MEN, oavsett hur mycket/lite du tjänar är nyckeln till en sund ekonomi (tråkigt men sant) är en månadsbudget. Så slit upp det där tråkiga programmet Excel och börja lista upp alla kostnader och alla inkomster. Börja de se mer kritiskt på min egen ekonomi för ett och ett halv år sedan och började sakta men säkert räta upp tidigare snedsteg. Går inte att göra allt på en gång men det är viktigt att man börjar.

Lycka till!

/ A