onsdag 14 januari 2009

Jag = ekonomiskt pucko ;-)

Jag äger inget hyreshus. Jag äger inga aktier. Jag har pengar i fonder i en storbank. Jag har ett pensionssparande. Till råga på allt "äger" jag mitt eget hus. I Stockholm. Jag har bolån över 2 miljoner och jag amorterar "en droppe i havet". Jag har en buffert, som borde vara större. Mitt fasta sparande uppgår till 1100:- i månaden och inget av det är till bufferten. Jag har ett kreditkort. Jag har gjort ett "räntefritt" köp det senaste året. Jag har ett badrum som är renoverat med lånade pengar. Likaså köket. Inte ens bilen äger jag själv.

Kort sagt: jag måste helt enkelt vara en ekonomisk katastrof.

1 kommentar:

Anonym sa...

Precis.
Men efter insikt finns stora möjligheter till förändring. Förändring utan insikt leder dock oftast ingenvart