fredag 2 maj 2008

Snål och prylgalen

Min gamla mobiltelefon (som egentligen inte är äldre än två år) börjar fungera lite sisådär. Jag har aldrig varit riktigt nöjd med den då den laddar ur sig alldeles för snabbt för min smak. Jag insåg också ganska snabbt att en sån där viktelefon inte passar mig alls. Den börjar faktiskt kännas ganska trött och trist. Så nu vill jag ha en ny. Och ungefär här börjar slagsmålet mellan jag vill, jag vill, jag vill och snåljåpen. De lär väl få slåss ett tag, men någon sorts ny telefon blir det nog i alla fall.

Lite samma sak är det med det här med bilen, även om det handlar om "liiite" mer pengar vad gäller köp av bil. Ska jag ha den nyare bilen, så skulle jag väldigt gärna vilja ha en med farthållare. Det är bara det att resten av Sverige inte verkar ha förstått förträffligheten med just det här märkets finurliga farthållare, så utbudet är inte så där jättestort. Jag har ju dessutom väldigt svårt att motivera ett 20 000:- dyrare pris bara för att jag ska få min farthållare. OK, den är lite nyare och har rullat lite kortare också, men den för 20 000 mindre duger precis lika bra. Nåja, först ska den gamla besiktas och därefter behövs lite offerter för att få den att hålla 1-2 år till, för att se om det är värt det eller om pengarna ska läggas på en nyare bil...

Inga kommentarer: