tisdag 6 maj 2008

Deklarationen inlämnad

Deklarationen är (självklart) inlämnad vid det här laget. Med ett år helt utan aktieaffärer, så fanns det egentligen inte så mycket att diskutera. Det var mest att kolla av att allt stämde och sedan trycka på knappen. Jag tillhör ju de "lyckliga" som aldrig har deklarerat på det gammelgamla sättet. Jag har alltid haft förtryckta uppgifter och numera är det faktiskt riktigt enkelt att deklarera. Även om man måste fylla i någon av de "förhatliga" bilagorna. Förra året fick jag in en fin K4, men t o m den gick ju att fylla i på nätet, så det var inget större problem.

Inkomst av tjänst, räntor in och ut och sedan var det i princip klart. I år studerade jag kanske siffrorna lite mer noggrant och det är ju ingen munter historia när man börjar räkna lite på avkastningen. Ungefär 1 200:- i ränta och 1 200:- i utdelning på fonderna. Vad den totala avkastningen blev förra året har jag (såklart) inte en susning om. Det tänkte jag dock gräva lite i, för att se om det blev plus eller minus förra året.

Jag återkommer igen till tanken på att jag har hyfsad koll, men har jag det egentligen? ;-)

Inga kommentarer: