tisdag 13 maj 2008

Räkning från Fortum

Idag trillade månadens räkning från Fortum ner i brevlådan. Egentligen inget märkvärdigt om det inte var för brevet som följde med själva räkningen. Där annonserar Fortum att de minsann tänker fakturera mer sällan. Detta är dessutom beroende på hur mycket man betalar till den Fortumska kassan varje år.

Eftersom jag sedan länge har lämnat Fortum som elkund (av principskäl), så hamnar jag i kategorin mindre än 7 000:- per år, vilket gör att Fortum tycker att jag bara ska få en faktura fyra gånger per år. Nu kan man ju tycka att jag är löjlig, men jag gillar att få fakturan månadsvis för att det helt enkelt är enklare för mig.

Om jag skulle gå tillbaka till Fortum som helkund, så skulle jag hamna i kategorin mer än 18 000:- per år och då skulle jag också fortsättningsvis bli fakturerad varje månad.

Eftersom det hela har ett behjärtansvärt syfte (= att spara papper för att spara miljön), så kan jag tänka mig att gå över till e-faktura i stället. Men det är under förutsättning att den kommer varje månad. Det framgår inte riktigt av brevet, så jag får väl ta och lyfta luren och höra efter.

Det är inte dåligt vad man kan uppröras över en helt vanlig tisdag i maj :-)

Inga kommentarer: