tisdag 31 mars 2009

Månaden som kommer

Räkningarna är betalda, inklusive mat. Återstår gör bl a busskort och en del luncher. Kläder och nöjen finns det inte några direkta pengar till. Vi har ju sparade pengar (bl a från förra månaden) om det skulle behövas (och det lär väl behövas kläder till barnen). Inga 10% är avsatta. Amorterat har vi gjort, men inget extra. Jag tänker inte skylla på Försäkringskassan den här gången (ännu), men när jag har gjort mitt så ligger bollen hos dem igen och med lite tur är de alerta och får ut pengarna så fort alla "papper" är på plats. Då kan vi med lite tur sätta undan de där 10 procenten och med lite tur blir det 10 "riktiga" procent även denna månad.

Tyvärr har arbetsmarknaden börjat se lite mörkare ut, så det blir inga direkta placeringar med de där 10 procenten. Just nu har vi inte råd att förlora dem i någon börsnedgång även om vi kanske missar ett lysande placeringstillfälle, så de får helt enkelt stå på ett vanligt tråkigt bankkonto...

3 kommentarer:

slantar sa...

tråkigt bankkonto? inte är det tråkigt att se hur pengahögen växer??
ränt på mina pengar förra året:
56kr
ränta på mina pengar detta året:
856kr

ränta på räntaeffekten....

Fru Krona sa...

Du har självklart alldeles rätt. Det är jättehärligt att se pengarna växa t o m på ett "tråkigt" bankkonto =)

/fK

Martin för framtiden sa...

Om man inte har någon buffert skall man egentligen inte placera några pengar, det har man helt enkelt inte råd med. Aldrig roligt att sälja av tillgångar bara för att någon kris har uppstått.

Tycker ni gör rätt!