måndag 3 november 2008

Ekonomisk visdom

I dessa ekonomiska kristider har yngsta barnet idag hävt ur sig följande små saker.

"Jag vill åka dit där det är varmt hela tiden" (= önskemål om att resa utomlands till sommaren.)

"Jag vill faktiskt åka flygplan. Vi har faktiskt aaaaaaaldrig åkt flygplan." (Sant, men vi har inte riktigt prioriterat varken flygning eller resande utomlands).

Jag försöker parera lite med att det kostar en massa pengar att åka utomlands och då kommer följande lilla ekonomiska "visdom" hoppandes ur munnen: "Men du kan ju betala med kortet".

Jag har kanske inte riktigt lyckats förmedla att kortet också är riktiga pengar och att dessa faktiskt tar slut, så nu är det kanske dags för lite ekonomiska lektioner =)

1 kommentar:

Per Penning sa...

Jag vill också åka dit där det är varmt hela tiden. :)