måndag 3 november 2008

Planering planering planering

Det är bara att inse att planering inte verkar vara min starkaste sida. Jag menar, det _går_ ju att köpa SL-kort innan det gamla går ut, men varför? Idag kom jag till stationen för att åka tunnelbana. Jag skulle bara köpa kortet först, men vad händer? Butiken är inte öppen och eftersom det på denna station finns just en butik, så kan man inte köpa kort i spärren heller.

Jag väntade tålmodigt i några minuter, innan jag insåg att jag ju faktiskt kan bli stående här halva dagen. En SMS-biljett för 30 spänn inhandlades lite raskt och färden fortsatte. I tankarna fanns naturligtvis att jag ju hade kunnat köpa kortet i fredags (eller lördags eller söndags eller vilken annan dag som helst förra veckan) och på så sätt undvikit hela situationen...

Inga kommentarer: