söndag 26 oktober 2008

Onödiga påminnelseavgifter

Insåg igår att jag hade två räkningar som borde ha betalats kring mitten av oktober och som förmodligen kommer att generera två mycket onödiga påminnelseavgifter à 50:-. Jag avskyr företag som skickar räkningar efter det att man betalat räkningarna och som sedan förfaller till betalning inom 10-12 dagar. Ja, jag vet att problemet och felet är helt och hållet mitt, men det är ju lika surt varje gång i alla fall. Detta fenomen brukar drabba oss någon eller ett par gånger per år. Denna gång är det skolfotona som är orsaken...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Varför inte skriva in räkningarna i Internetbanken när de kommer, med förfallodatum (eller någon dag före om du vill vara riktigt på säkra sidan)? Då är det enda du behöver hålla koll på att det finns pengar på kontot när de ska betalas, vilket brukar vara lättare (för mig i alla fall).

Anonym sa...

Eller varför inte ringa till företagen och be dem skcika räkningen så de skall betalas runt månadskiftet. Det har jag gjort.