torsdag 12 februari 2009

Det var det där med elavtal...

Mitt elavtal gick uppenbarligen ut i oktober. Jag fick också två erbjudanden från min leverantör om att fortsätta mitt elavtal med dem. Eftersom jag inte är så duktig på att ta tag i saker direkt, så har jag nu suttit med ett sånt där fint (billigt) tillsvidareavtal nu igen i typ 3-4 månader.

Nu har jag dock ringt och bett att få hem papper (?!) för att teckna ett rörligt avtal med min leverantör. På det sparas ungefär 20 öre per kilowattimme. Det blir ganska mycket pengar på ett år, bara av ren lathet.

2 kommentarer:

Stephan Bäckman sa...

Kanske något för dig:
http://ielftetimmen.blogspot.com/2008/11/lmna-vattenfall-direkt.html

Fru Krona sa...

Tack för tipset. Fortum lämnade jag för flera år sedan, men tyvärr kan man ju inte byta nätägare.

Mitt nuvarande elbolag fanns inte med på varken den bra eller den dåliga listan, men nu ska jag definitivt hålla ögonen öppna och kika även på denna aspekt när jag väljer bolag :-)

/Fru Krona