torsdag 18 december 2008

Julen, julen, den underbara julen...

Jul + ekonomi = sant?

Jag har inte märkt av finanskrisen i julhandeln, har ni? Jag tycker att det ser ut som om folk handlar precis lika mycket av allt som vanligt. Det är i alla fall lika mycket folk i affärerna som det brukar vara den här tiden på året. Kassaköerna är också lika långa som de brukar, så det verkar inte vara så att folk bara är ute och tittar heller. Det känns som om alla handlar lika mycket som vanligt.

Det ska bli otroligt spännande att läsa statistiken från årets julhandel. Förmodligen har vi handlat för mycket mindre än vi brukar, eller? Det kan väl inte vara så att kreditkorten glöder och att "vi tar smällen i januari"?

Här hemma nallas det lite på sparkontot till jul. Kanske inte så mycket pga att julmånaden blir "dyrare" än andra månader, som att vi får lägre inkomst pga en lucka mellan löneavdrag och utbetalningarna från Försäkringskassan (mest pga av egen förskyllan).

Det börjar bli dags att sammanfatta 2008. Månadssammanställningar har ju inte varit min starka sida det här året, men en årssammanställning ska jag väl ändå lyckas prestera. Det känns väl mest deprimerande att få en översikt över sina dåliga affärer, men å andra sidan är det ju en chans att kunna göra 2009 till ett bättre år. Om man är medveten om sina svagheter, så är de ju lättare att hantera ;-)

1 kommentar:

Per Penning sa...

Ser jag fram emot! Sammanställning 2008! :)